Nokia C2-00 - Zwart zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia C2-00 - Zwart zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Elianneke 21-03-2012

Mooie en gemakkelijke telefoon, alles werkt perfect, hij is klein en mooi, maar het batterijleven is echt waardeloos, binnen 2 dagen is de batterij leeg omdat waar ik woon niet altijd even goede ontvangst is. Nu dus opzoek naar een beter duelsim phone!

WieMie 29-01-2012

Zover ik weet is dit het eerste dual-sim toestel van Nokia met dual-standby. Het toestel zelf is degelijk gebouwd en ligt prettig in de hand. Andere reviews spreken over slecht bereik als gevolg van de plaatsing van de antenne, tot op heden heb ik hier geen last van gehad.

De firmware van het toestel kent enkele storende fouten maar de meeste hiervan zijn verholpen in versie 3.82 (toets *#0000# om de software versie te zien) welke via de Nokia PC-Suite gratis is te downloaden.

In de huidige tijd van smartphones, apps en touchscreens komt dit toestel wat gedateerd over maar heeft daarbij het voordeel snel te zijn en het bij normaal gebruik circa een week met een volle batterij uit te houden.

Het is helaas niet mogelijk een 'standaard' SIM aan een contactpersoon te koppelen, bij elke SMS of gesprek wordt gevraagd of SIM1 of SIM2 moet worden gebruikt. Wanneer via Bluetooth wordt gebeld kiest het toestel overigens standaard voor SIM1.

Ook is het niet mogelijk een van beide SIMs uit te zetten (bijvoorbeeld in het weekend een zakelijk nummer uit te schakelen). Dankzij de hotswappable SIM kan natuurlijk wel snel de 2e SIM uit het toestel worden gehaald.

De camera is van matige kwaliteit maar de rest van het toestel voelt degelijk aan. Ook de menu's zijn intuïtief zoals van Nokia mag worden verwacht. Gezien de vrij lage prijs wat mij betreft een prima product.

----------- 09-12-2011

Deze telefoon gekocht omdat er 2 simkaarten in kunnen. Erg handig. Ook het 'hot-swappen' van de 2e simkaart is handig, datum en tijd hoeven daardoor niet steeds opnieuw worden ingesteld na het plaatsen/verwijderen van de 2e simkaart.

Het plaatsen/verwijderen van de 2e simkaart gaat overigens vrij moeilijk. Deze moet er ver naar binnen gedrukt worden, met korte nagels valt dat nog niet mee.

De geluidskwaliteit van deze telfoon is niet wat ik van vorige Nokia modellen gewend was. Het klinkt erg hol.

De mogelijkheden van de software zijn prima, jammer dat het indelen van contacten in verschillende groepen niet ondersteund wordt (wat met mijn vorige Nokia wel kon) zeker wanneer je gebruik maakt van een prive sim en een zakelijke sim. Het gebruik van verschillende profielen voor zakelijke en prive contacten is dus niet mogelijk.

Qua vormgeving ziet de telefoon er goed uit. Praktisch is ie echter niet! De toetsen zitten ver naar onderen, wat het gebruik van de toetsen niet ten goede komt. Mede door de gladde buitenkant en de sterk afgronde hoeken. Bij gebruik van de onderste toetsen is het moeilijk grip te houden op het toestel.
Volgens de gebruiksaanwijzign zit de antenne onder in het toestel. Dat is goed te merken, want heel regelmatig valt tijdens geprekken het bereik weg. Zeker wanneer je het toestel aan de onderkant vast houd. (Dit ervaar ik ook op plaatsten waar ik met mijn vorige Nokia, en dezelfde simkaart wel volop bereik had) Ook het verzenden van bereichten mislukt regelmatig wanneer je het toestel in de hand houdt.
Hierdoor is het gebruiksgemak niet wat het had kunnen zijn. Ook het opladen van een batterij duurt erg lang (ruim 2 uur)

Verder oogt het toestel degelijk. Het scherm is goed leesbaar, ook bij zonlicht. De aansluitingen aan de buitenkant (Oplader, hoofdtelefoon en mini USB) zijn echter niet voorzien van een klepje, de luidspreker aan de achterkant evenmin. Het is even afwachten hoe lang dat goed blijft gaan met het ophopen van stof.

cornina 02-11-2011

Omdat ik steeds met 2 telefoons liep, overgegaan op de dual sim van Nokia. Dit bevalt uitstekend. Je stelt de sim die je het meest gebruikt in als standaard. Gebeld worden kan dus op beide. Ideaal!

Eén opmerking en tevens vraag: de tweede sim kaart stop je aan de zijkant van de telefoon erin. Mijn sim (provider maakt volgens mij niet uit, qua grootte van het kaartje) past alleen niet lekker... Het klepje blijft ietwat open staan. Is er iemand die deze ervaring ook heeft en dit heeft opgelost?
Daarom nu voor degelijkheid een 6. De rest is prima, voor dit goedkopen toestel van Nokia!